شاخص کل دوباره در اسفندماه رشد کرد

به نقل از اقتصاد نیوز، در جلسه معاملات روز سه‌شنبه، شاخص کل بورس با یک رشد 32 هزار و 51 واحدی به عدد 2 میلیون و 172 هزار و 216 واحد رسید. همچنین، شاخص کل هم‌وزن نیز با 3 هزار و 971 واحد افزایش، به عدد 739 هزار و 754 واحد ارتقا یافت. در بازار فرابورس نیز شاخص کل با 147 واحد رشد به عدد 25 هزار و 187 رسید و شاخص هم‌وزن فرابورس با 389 واحد افزایش به سطح 135 هزار و 976 واحد رسید.

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، 48 درصد بازار به رشد قیمت دست یافتند، در حالی که قیمت سهام 52 درصد از نمادهای بازار کاهش یافت.

بیشترین افزایش قیمت در بازار بورس به نمادهای شرکت نوسازی و ساختمان تهران (ثنوسا)، شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) و شرکت کارخانجات قند قزوین (قزوین) تعلق گرفت. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود)، شرکت بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) و شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج) بیشترین افزایش قیمت را نشان دادند.

بیشترین کاهش قیمت در بازار بورس به نمادهای شرکت محورسازان ایران خودرو (خوساز)، شرکت لیزینگ صنعت و معدن (ولصنم) و شرکت سایپا شیشه (کساپا) تعلق گرفت. در معاملات فرابورس نیز شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت فراسوز یزد (کایزد) بیشترین کاهش قیمت را نشان دادند.

در جریان معاملات سه‌شنبه، 46 نماد دارای صف خرید بودند در حالی که 57 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف خرید با کاهش 16 درصدی به مبلغ 87 میلیارد تومان و ارزش کل صف فروش با افزایش 279 درصدی به مبلغ 85 میلیارد تومان رسید.