دریافت سهام 1.5 میلیون تومانی نوزادان تا پایان اسفند

به نقل از اقتصاد نیوز، وزیر اقتصاد، احسان خاندوزی، اعلام کرد که والدین نوزادان می‌توانند حداکثر تا پایان اسفند امسال با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک، برای دریافت سهام یک و نیم میلیون تومانی درخواست دهند. این اقدام جهت حمایت از خانواده‌ها و ایجاد فرصتی برای تأمین نیازهای اولیه نوزادان صورت می‌گیرد.

وی افزود: فرآیند واریز منابع لازم برای خرید سهام متولدین سال ۱۴۰۱ آماده است و متولدین سال‌های بعدی نیز در زمان‌های مناسب مشمول این برنامه قرار خواهند گرفت. ثبت نام برای متولدین سال ۱۴۰۱ تا پایان امسال ادامه دارد و پس از ثبت نام، مراحل تخصیص سهام به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

درباره رتبه‌بندی نظام تامین مالی کشورهای اسلامی، وی اظهار کرد: ایران به طور متوسط رتبه سوم را در این زمینه کسب کرده است و بر اساس دستورات رییس‌جمهور و مصوبات بانک مرکزی و بورس اوراق بهادار، قصد داریم رتبه تامین مالی ایران را بین کشورهای اسلامی ارتقاء دهیم.

در پاسخ به سوالات درباره بخش دوم بودجه، وی اشاره کرد: انتظار می‌رود که با ابلاغ رسمی بخش اول بودجه ۱۴۰۳ توسط مجلس، بخش دوم بودجه نیز با قید فوریت به مجلس ارسال شود.